loading...

مؤسسه نوفن حامي البرز

حامي مالكيت فكري فناوري هاي نوين و مشاور كارآفريني استارتاپي

بازدید : 370
يکشنبه 18 خرداد 1399 زمان : 11:33

مشاوران مجموعه رهنمون

مرکز رهنمون با همراهی جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران تلاش کرده است تا گامی در جهت بهبود روش زندگی مراجعان خود برداشته باشد.کلیه مشاوران رهنمون دارای تحصیلات دکترا و کارشناسی ارشد در حوزه های مختلف روانشناسی بوده که علاوه بر آنکه دوره دیده در حوزه های مختلف هستند از تجربه کافی برخوردارند تا بتوانند به شما در پیدا کردن راهکار برای مشکلات و مسائل زندگی خود و همچنین پیشرفت در زندگی کمک کنند.

بازدید : 371
سه شنبه 6 خرداد 1399 زمان : 15:38

در مرکز مشاوره رهنمون سعی بر این است تا با ارائه خدمات جامع پاسخگوی انواع مشکلات و اختلالات مراجعین بوده و مشاوره های موثری در این زمینه ارائه دهیم. این مرکز با توجه به نوع و شدت مشکل پس از ارزیابی اولیه توسط مصاحبه گران متخصص وکارشناسان رواندرمانگر رویکرد درمانی و تعداد جلسات تقریبی را مشخص کرده و درمان آغاز می گردد.

بازدید : 283
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ثبت بين المللي اختراع

ثبت اختراع بين المللي

اگر منظور از عبارت ثبت بين المللي اختراع اين است كه مخترع اختراع خود را در يك دفتر ثبت ميكند و در همه كشور هاي دنيا حمايت مي شود، بايد بدانيم كه چنين حمايتي وجود ندارد. طبق قوانين كشورها، حمايت قانوني از اختراعات محدود به مرز جغرافيايي هر كشور (territorial) مي باشد. يعني چنانچه شما گواهي ثبت اختراع آمريكا را داشته باشيد و شخصي در كشور ايران حق اختراع شما را نقض كند، شما بر اساس ثبت اختراع كشور آمريكا نمي توانيد به مراجع حقوقي كشور ايران مراجعه كنيد و بر عليه آن شخص اقامه دعوا كنيد.

حمايت توسط معاهده پاريس

بر طبق معاهده پاريس، چنانچه بيش از 12 ماه از تاريخ اظهار نامه ي ثبت اختراع نگذشته باشد، مي توانيد بر اساس همان تاريخ حق تقدم در اداره ثبت اختراع كشور ايران براي ثبت اقدام كنيد. اين مطلب در خصوص اختراعاتي كه ابتدا در ايران ثبت شده باشند و پس از آن بخواهند در كشور آمريكا (يا هر كشور ديگر عضو معاهده پاريس ) ثبت شوند نيز صدق مي كند.

در اين ميان يك استثنا وجود دارد و آن دفتر ثبت اختراعات اروپا يا همان European Patent Office مي باشد. چنانچه مخترعي اختراع خود را در دفتر EPO به ثبت برساند، آن اختراع در كليه كشور هاي اروپايي عضو EPO به ثبت رسيده و قابل حمايت خواهد بود.

جهت حمايت بين المللي از اختراع بهترين گزينه براي مخترعان معاهده همكاري ثبت اختراع PCT مي باشد.

بازدید : 329
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مركز مشاوره و خدمات روانشناسي رهنمون با دارا بودن مجوز رسمي سازمان نظام روانشناسي و مشاوره ايران وسازمان بهزيستي استان البرز با مديريت دكتر محمد رضا بلياد از سال 1382تاسيس شد.مركز مشاوره رهنمون با همراهي جمعي از مشاوران خبره، اساتيد دانشگاه و درمانگران تلاش كرده است تا گامي در جهت بهبود روش زندگي مراجعان خود برداشته باشد.كليه متخصصين همكار در مركز مشاوره و روانشناسي رهنمون داراي تحصيلات دكترا و كارشناسي ارشد در حوزه هاي مختلف روانشناسي بوده كه علاوه بر آنكه دوره ديده در حوزه هاي مختلف هستند از تجربه كافي برخوردارند تا بتوانند به شما در پيدا كردن راهكار براي مشكلات و مسائل زندگي خود و همچنين پيشرفت در زندگي كمك كنند.قابل ذكر است كه مركز مشاوره رهنمون با توجه به بهره گيري از متخصصين روانشناسي در حوزه هاي مختلف مي تواند طيف گسترده اي از مشكلات روانشناسي را پوشش دهد كه از جمله آن مي توان به روانپزشكي، كودك و نوجوان و بزرگسال به صورت فردي، زوج، خانواده و گروهي ، اعتياد اشاره كرد.

بازدید : 295
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

ثبت اختراع در ايران

ثبت اختراع ايران

نوآوراني كه استراتژي ثبت اختراع آنها بر اين است كه اختراع خود را در ايران مورد حمايت قرار دهند مي توانند اظهارنامه ي ثبت اختراع خود را به اداره ثبت اختراع ايران واقع در مركز مالكيت فكري سازمان ثبت اسناد و املاك كشور، زير مجموعه ي قوه قضاييه ارائه دهند. اين اداره در كشور فقط يك دفتر دارد كه در حال حاضر در ضلع شمالي پارك شهر، در تهران واقع است.

در تعيين استراتژي ثبت اختراع بايد به سوالات زير پاسخ دهيد:

  • آيا طرح من به عنوان اختراع قابل ثبت است؟
  • چرا بايد اختراع خود را ثبت كنم؟
  • چه چيزي را بايد ثبت كنم؟
  • چه وقت اختراع خود را ثبت كنم؟
  • كجا اختراع خود را ثبت كنم؟

سايت اداره ثبت اختراعات

تقريبا تمامي خدمات اداره ثبت اختراعات ايران به صورت غير حضوري انجام مي شود و نوآوران از سراسر كشور مي توانند بسياري از مراحل ثبت اختراع خود را از طريق پايگاه اطلاع رساني اين مركز به آدرس http://iripo.ssaa.ir انجام دهند.

نوآوران با مراجه به اين پايگاه مي توانند از خدمات جستجوي اختراعات پيشين و همچنين ثبت اختراع بهره مند گردند. از آنجا كه نظام ثبت اختراع در ايران نظام بررسي ماهيتي (ماهوي) مي باشد، اين اداره با توجه به زمينه فني اختراع، مخترع را به يكي از مراكز علمي و پژوهشي كشور جهت اخذ استعلام شرايط ثبت اختراع معرفي خواهد نمود. در مراحل پاياني ثبت اختراع، متقاضي بايد جهت تشكيل پرونده فيزيكي به اداره ثبت مراجعه كرده و گواهي ثبت اختراع خود را دريافت كند.

هزينه ثبت اختراع

هزينه هاي ثبت اختراع در ايران بسيار پايين تر از كشورهاي ديگر است و بخشي از آن در طول 20 سال اعتبار گواهي ثبت اختراع از مخترع دريافت ميشود. هزينه ثبت اختراع براي متقاضيان حقيقي و حقوقي متفاوت است. از ديگر هزينه هاي ميتوان به هزينه درج آگهي در روزنامه رسمي كشور اشاره كرد . مرجع استعلام كه به پيشنهاد شما يا توسط اداره ثبت اختراعات معرفي خواهد شد نيز جهت بررسي شرايط ماهوي اختراع هزينه اي را دريافت ميكند. اين هزينه را ميتوانيد از مراجع مربوطه سوال كنيد.

ثبت نام در اداره ثبت اختراعات

جهت ثبت اظهارنامه اختراع بايد يك اكانت كاربري بسازيد كه مراحل آن به شرح زير است:

ابتدا وارد سايت به آدرس http://iripo.ssaa.ir بشويد و از منو اصلي گزينه "ثبت نام متقاضي / ورود اعضا" را انتخاب كنيد.

ثبت اختراع ايران

سپس در صفحه ورود به سايت، از منوي سمت راست، گزينه "ثبت نام" را انتخاب كنيد:

ثبت اختراع ايران ثبت نام

در برگه اول صفحه ثبت نام ميتوانيد نوع متقاضي را انتخاب كنيد.چنانچه متقاضيان چند نفر، اعم از حقيقي يا حقوقي هستند، كليه افراد بايد مراحل ثبت نام را به صورت جداگانه انجام دهند. سپس يك نفر با اكانت كاربري خود وارد ميشود و بقيه اعضا را به پرونده اضافه ميكند.

ثبت نام كاربر اختراع

از آنجا كه اطلاع رساني كليه مراحل ثبت به صورت پيامك انجام ميشود، بايد حتما عضو سرويس ارسال پيامك اداره ثبت باشيد. براي اين كار بايد عدد 5 را به شماره 201212 ارسال كنيد. هر شخص يا شركت فقط كافي است يك بار ثبت نام كند و كليه پرونده هاي قبلي و جديد را در همان سامانه مي تواند مديريت كند. چنانچه قبلا ثبت نام كرده ايد فقط كافي است به بخش "فراموشي رمز عبور" مراجعه كنيد و اطلاعات ثبت نام خود را بازيابي نماييد.

در مرحله بعد مي بايد اطلاعات شخصي خود را وارد كنيد.

اطلاعات شخصي در اداره ثبت اختراعات

از آنجا كه شماره ملي، نام، شماره شناسنامه، نام پدر و تاريخ تولد به صورت لحظه اي از سامانه ثبت احوال استعلام ميشود، در وارد كردن آنها دقت كنيد. همچنين شماره موبايل متقاضي مي بايد به نام خود شخص باشد، در غير اين صورت ثبت نخواهد شد. همچنين كد پستي خود را دقيق وارد كنيد، چرا كه در اين سامانه امكان وارد كردن آدرس را نداريد و آدرس از روي كد پستي شناسايي خواهد شد.

در مرحله بعد بايد كپي شناسنامه و كارت ملي خود را در يك صفحه قرار بديد و در فرمت PNG يا JPG يا JPEG آپلود نماييد.

مدارك هويت متقاضي ثبت اختراع

در برگه بعد متقاضي ثبت اختراع بايد شماره موبايل و پست الكترونيك خود را تاييد كند.

تاييد موبايل ثبت نام ثبت اختراع

پس از اين مرحله كد شناسايي به موبايل شما ارسال خواهد شد و پس از آن برگه اقرار نامه صادر شده را جهت تاييد "گواهي امضاي الكترونيكي" چاپ نموده و به يكي از دفاتر اسناد رسمي شهر خود ببريد. پس از دريافت اطلاعات مربوطه به سامانه وارد شويد و اطلاعات گواهي امضاي الكترونيك را وارد كنيد تا اكانت كاربري شما تاييد گردد.

براي كسب اطلاعات بيشتر ميتوانيد به بخش مشاوره تخصصي در سايت موسسه نوفن مراجعه نماييد.

شرايط ثبت يك ايده به عنوان اختراع

شرايط ثبت اختراع در اكثر كشور هاي دنيا يكسان است، اينكه مخترع ايده ي خود را در كدام كشور ثبت كند بستگي به استراتژي ثبت اختراع او دارد. بطور كلي جهت اين كه يك ايده به عنوان اختراع ثبت شود و به طور كامل حمايت گردد بايد داراي شرايط زير باشد:

  • جديد بودن
  • گام ابتكاري
  • كاربرد صنعتي

شرط جديد بودن اختراع به اين معنا است كه نوآوري ادعا شده قبلا به هيچ شكل افشاء عمومي نشده باشد. به معناي دقيق تر يعني قبل از تاريخ اظهارنامه اختراع به هيچ شكل ديگر مانند مقاله، نمايشگاه، توليد انبوه و … براي عموم فاش نشده باشد. دقت كنيد كه تفاوتي ندارد كه افشا انجام شده توسط خود مخترع انجام شده باشد يا شخص ديگر. با توجه به مطالب بالا دانشجويان و پژوهشگران نيز بايد توجه داشته باشند كه چنانچه تحقيق انجام گرفته منتج به محصول جديد مي گردد، قبل اقدام جهت چاپ در مقالات ابتدا بايد در اداره ثبت اختراعات اظهارنامه گردد.

وحدت اختراع

بر اساس اصل ” وحدت اختراع ” ادعاهاي اظهار شده فقط بايد مرتبط به يك اختراع يا گروهي از اختراعات مرتبط به يكديگر باشد به نحوي كه يك مفهوم كلي از اختراع واحد را تشكيل دهد. قوانين بسياري از كشور ها به متقاضي ثبت اختراع اجازه مي دهد كه گروهي از ادعاهاي مربوط به اختراعاتي كه ارتباط آنها يك مفهوم كلي از يك اختراع واحد را تشكيل ميدهد در يك اظهارنامه به ثبت برسانند.

براي مثال چنانچه اختراعي در مورد دوربين موبايل و همچنين نوآوري در مورد تاچ اسكرين موبايل انجام شده باشد، به عنوان يك اختراع قابل ثبت نمي باشد. چنانچه كارشناس اداره ثبت اختراع ادعاهاي مطرح شده را خلاف اصل وحت اختراع تشخيص دهد، آنها را بررسي نكرده و از متقاضي ميخواهد كه ادعاهاي اضافه خود را حذف و يا در اظهارنامه ديگري تقاضا كند.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 212
  • بازدید کلی : 16924
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه